24 Mac, 2010

Aisyah - Bakal Sang Murabbi ~ {Part 1}

Salam....



Pada hari Sabtu lepas iaitu 20hb. Mac, 2010 ibu pergi hantar Aisyah balik ke Bangi untuk sambung persekolahannya. Hari tu kebetulan hujan dan ibu perasan hujan tu bermula dari subuh lagi. Siap-siap berkemas dan pack2 barang yang nak di bawa dalam pukul 8.30 pagi mula bertolak.



Hujan...hujan....hujan......tak berhenti, malah semakin lebat tapi perjalanan perlu di teruskan lagi sehingga ke destinasi. Ada beberapa tempat yang dah berlopak, iaitu fenomena biasa setiap kali bila hari hujan.



Hujan lebat - Alhamdulillah



Sampai di Genting Sempah singgah beli buah berangan. Kali ini sedap sangat buah tu!! sampai suami ibu kata balik nanti kita datang beli lagi lah ...... agaknya buah yang digoreng tu baru masak dan di makan masa panas. Rupanya bila sejuk pun masih sama sodapnya. Uncle si penjual berangan tu kenal suami ibu.....kerana setiap kali ke KL memang singgah membeli. Atau dia buat-buat kenal tak tau lah pulak!!!!










Lepas tol Gombak terus belok kiri melalui Zoo Negara. Walaupun kereta banyak tapi perjalanan smooth aje. Ada di beberapa tempat macet jugak. Sampai Bangi terus cari-cari hotel dan dalam pukul 2.00 petang dapat check in. Tapi selalunya tiap kali ke Bangi hotel sama je duduknya.... dah selesa sangat. Aktiviti petang nya pulak tak sah kalau tak ke Kajang pekena Satay. Satay Haji Samuri yang terkenal seluroh donia tu!!! Wah sekarang dah ada sistem tersendiri. Macam lain-lain kedai francais makanan segera......oder, bayor dan tunggu di meja. Kaunter cashier melambak, dalam lima menet sampailah apa yang di oder.




Bangunan hadapan premis









Basikal yang digunakan Haji Samuri masa mula-mula menjual satay


















Licin segala mangkok setelah di belasah oleh jerung-jerung dari Kemaman







Selesai makan pusing-pusing Kajang sekejap dan terus balik ke Bangi. Esok InsyaAllah cerita bersambung untuk Part 2.
Sekian dulu, nanti jumpa lagi...InsyaAllah
Terima kasih kerana mengunjungi rumah ibu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails