11 Mac, 2010

Earth Hour 2010

Salam....






Kempen ini akan dijalankan pada 27 Mac, 2010 ini. Ibu rasa orang ramai patut menyahut cabaran kempen ini kerana ia penting bagi menyelamatkan bumi kita dari diancam pemanasan global sejak akhir-akhir ini. Kesedaran orang ramai tentang kempen ini boleh sedikit sebanyak mencegah perubahan iklim yang boleh mengancam kesejahteraan manusia, haiwan di darat dan di laut dan juga tumbuh-tumbuhan.



Sejarah Earth Hour ini telah bermula di Negara Australia pada tahun 2007. Manakala negara kita Malaysia mula mengikuti kempen ini hanyalah mulai tahun 2008.



Sebagai tanda sokongan terhadap kempen ini, orang ramai di gesa untuk memadamkan semua lampu dari jam 8.30 malam hingga 9.30 malam pada 27 Mac, 2010 ini. Untuk mengetahui dan mendaftar nama sebagai menyokong kempen ini sila klikhttp://earthhour.org/



Ibu juga menyokong kempen ini dan insyaallah pada masa yang ditetapkan nanti semua lampu-lampu di rumah ibu akan dipadamkan sebagaimana kehendak kempen ini. Diharap mana-mana pembaca yang ada blog, facebook, email, twitter atau seumpamanya tu bolehlah berkempen kepada rakan-rakan untuk berbuat demikian juga.



Sayangilah Bumi Kita



Sekian dulu, nanti jumpa lagi....InsyaAllah
Terima kasih kerana mengunjungi rumah ibu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails