17 Februari, 2010

Cuti CNY Wak Gapo Weeii!!!!!!

Salam.....


Masa cuti-cuti CNY ari tu, ibu dan family dan family dan family..... amik kesempatan jalan-jalan. Tak jauh peginya .....dekat aje.....


Seawal pagi masing-masing dah kuar dari rumah. Berkompol di rumah "Haji Teh"(rumah Bondaku lah tu!!!). Lebih kurang jam 7.00 pagi baru le bertolak. Konvoi.....konvoi......


Sampai di satu tempat.......


Jeng.....


Jeng.....


Jeng.....




Nah bukak ni!!!!





Jemput Makan!!!!








Lepas tu...sambung balik konvoi. Setiap kete di bekalkan set woki toki, jadi senanglah bila ada je yang nak membuang hajat maka.....over sana...over sini ajelah.



Perjalanan di teruskan sehinggalah sampai ke destinasi. Mula mencari tempat untuk "landing". Setelah sekian lama meng hello sana....hello sini.... jumpa lah tempat untuk me"landing".



Nah....ni nama-nama bilik-bilik nya.


Pilih lah nak yang mana.......





Malamnya konvoi kuar nak mencari makan malam. Puas pusing-pusing bandar Kota Bharu, ya ampun!!!! punyalah banyaknya kete....macet ....macet....macet..... Tak lama lepas tu dapat satu kedai. Kira oklah. Kemudian tu konvoi nak ke destinasi ke dua pulak iaitu Pasar Borong Wakaf Che Yeh. Tiba-tiba...... tak sempat sampai pun di bandar WCY kete dah mula terhensot-hensot. Banyok bebenor kete di jalanan. Apa nak buat!!! macet..... macet.... macet.... lagi!!




Last-last konvoi sekali lagi over sana.....over sini..... dan membuat keputusan untuk berpatah balik ke tempat landing. Masa tu jam baru kul 10.30 malam. Dengan muka yang hampa belaka sampai chalet aje..... terus zzzzzzzz. Kecuali ada seorang budak tu.......sempat mintak jasa baik kawan dia ....suruh bawak dia jalan-jalan. Dengar citer jam 4.00 pagi baru dapat sampai ke chalet.



Keesokan harinya....destinasi di teruskan...




Pekan Pengkalan Kubor yang menjadi destinasi idaman setiap suri-suri. Banyak sangat barang-barang yang dijual. Buah-buahan ..... pinggang mangkuk....periuk belanga.... bantal ...toto.... bunga...baju..banyak sangatlah nak di sebut (tiga hari tiga malam tak abis lagi). Ni sebahagian dari gambor yang sempat di snap untuk menjadi tatapan.












Setelah selesai bersoping moping.....singgah sekejap untuk menikmati ice blended Mocha. Sejukkan tekak yang dah kering dari tadi lagi.









Lebih kurang kul 3.00 petang....konvoi pun pulang. Singgah solat dan makan-makan je ....konvoi di teruskan lagi hingga tiba di rumah dengan selamatnya. Alhamdulillah.





Sekian dulu , nanti jumpa lagi.....InsyaAllah
Terima kasih kerana mengunjungi rumah ibu







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails