08 Mac, 2010

Keluarga Bahagia Ku

Salam...


Hari ini cam kurang ada lak kerja-kerja kat opis ni. Biasanya banyak jugak loan-loan yang hendak di proseskan. Sejak ada peraturan baru ni....semua peminjam dikenakan menyediakan penjamin....jadi berkurang pulak orang yang memohon. Payah agaknya nak mintak orang jadi penjamin ni.
Jadi dengan masa yang banyak ni... (tadok keje lah katakan...) ibu sempat juga berpesbuk... walaupun sebenarnya ibu kurang berminat dengannya. Selalunya ibu berchating je dengan sesiapa sahaja yang sedang ber`online'. Tapi Allah tu maha kaya...ya...bila ibu bukak je fesbuk tu ada je mana-mana anak ibu yang sedang online. Jadi mudahlah kerja ibu.
Tapi hari ini ibu nak ceritakan perihal anak-anak ibu yang ada lima kesemuanya.


Yang pertama:
Nama Ahmad Afiq bin Che Azam
Jurusan Electrical Engineering
Sudah bekerja dan menyewa rumah di Dungun

Yang Kedua:
Nama Ahmad Amiruddin bin Che Azam
Jurusan dalam Instrumentation Engineering
Sudah bekerja di Teluk Kalong, Kemaman


Yang Ketiga:
Nama Ahmad Adli bin Che Azam
Jurusan Mechanical Engineering
Sudah bekerja dan menyewa rumah di Paka


Yang Keempat:
Nama Ahmad Aizul bin Che Azam
Masih belajar di UniKL dalam jurusan Automotif Engineering


Yang Kelima:
Nama Nuraisyah Izzati binti Che Azam
(The only girl in my family)
Sedang belajar di IPG Bangi dan bakal menjadi Ustazah



Kat rumah ni sebenarnya tak ada orang pun....kadang-kadang hari minggu anak-anak ini bekerja. Afiq lately ni kerap sangat berkursus di Uniten Bangi....hampir setiap minggu. Bila time balik kursus tu terus ke Dungun...sebab kadang-kadang tu ada kawan dia tumpang kereta dia. Baru-baru ini dia berkursus di Lumut Perak sampai tiga minggu.


Amir dengan Adli pulak...sekarang ni plant banyak shutdown, jadi hari Jumaat dan Sabtu pun kena kerja jugak. Kadang-kadang tu balik sampai jam 9.00 malam, dan terkadang tu sehingga jam 11.00 malam pun ada. Si Amir ni..keje shift, time ibu ada rumah dia pergi keje, time ibu pergi keje dia baru balik keje, time ibu nak tidur pulak dia baru balik keje..jam 11.00 malam lah tu!!!. Adli ni bila hujung minggu dia baliklah ke Kemaman.


Tinggallah ibu terketing-keting kat rumah sorang diri. Ops....terlupa, si ayahnya pulak kalau hari Jumaat dan Sabtu tu selalunya ke kebun. Hobi dia lah tu!!! (main dengan pokok-pokok). Ibu ni kalau tak ada kerja kadang-kadang tu ikut jugak....tapi rasa dah lama dah tak ke kebun durian ni!!!. Kebun pun tak besar mana...pokok durian ada 5 batang...pokok duku ada 6 pohon..pokok rambutan...pokok manggis...adalah dua tiga jenis lagi (lupa..maklumkah dah lama tak pergi)


Ini dia gambar family ni....




Gambar Atas:

From L ke R

Yang minum air tu Ahmad Afiq
Yang berdiri di verandah tu Amir
Yang duduk tepi tasik tu Adli

Gambar Tengah : Family masa gi Cameron Highland

Gambar Bawah:

Si pegang bunga tu Aisyah
All the family termasuk ibu mertua ku
Berdiri tu Aizul


Semoga keluarga ini sentiasa dalam kebahagian dan keberkatan dan mendapat perlindungan dari Allah SWT. Ya Allah Ya Tuhanku berkatilah keluarga ini untuk selama-lamanya, berilah sinar kedamaian sehingga ke akhirnya. Jadilah anak-anak ini anak yang soleh dan mendengar kata ayah dan ibu dan selalu menurut perintah Mu Ya Allah. Amin...amin...ya rabbal..alamin....



Sekian dulu, nanti jumpa lagi...InsyaAllah
Terima kasih kerana mengunjungi rumah ibu.

3 ulasan:

  1. Alhamdulillah,anak2 semua berjaya.

    BalasPadam
  2. Terima kasih Puan Zaitun....alhamdulillah.

    BalasPadam
  3. alhamdulillah..
    ibu berjaya didik anak2 ibu menjadi insan yg berjaya..
    tahniah ibu..

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails