01 April, 2010

April Fool's

Salam.....


Hari ini pasti ramai yang terkena, akan terkena dan dah pun terkena. Suka sangat mengenakan orang ye!!! Walaupun hanya suka-suka je tapi jangan sampai yang ada bermasam muka nanti. Kata orang biar berpada-pada ya bang....





Masa ibu sampai office pagi ni dalam pukul 7.10...dari jauh ibu dah nampak macam ada kotak hadiah je atas meja. Sampai dekat conpem hadiah. Hati mula berdebar-debar....jantung berdenyut kencang..bagai nak semput. Dalam hati ...(takut nak bukak...mesti april fool's ni...). Macam kawan ibu April fool's last year dia dapat hadiah jugak...tapi bila di buka kotak .....Ya Allah... seikat penyapu lidi!!!!! (penyapu dari daun kelapa) Patutlah dia punya kotak panjang je...Bising satu office. Buat malu je...




Ibu ni takut-takut lagi ni... Tanya kawan-kawan nak bukak tak?. Kata Keri yang masuk kerja sama dengan ibu.... " kak try kocok dulu, kadang-kadang barang hidup dengan barang mati tu beza bunyi dia....Dah memang sah ibu ni jenis penakut...ingat nak buat balik je biar anak yang buka di rumah... tapi Keri ni dah tak sabar nak tau sangat. Langsung dia menawarkan diri...meh saya buka kak, takut amende.
Ar..nah ambik bukak ni !!!
(setelah di bukak)
Kak....ni kak!!
Amenda nak takutnya....
Dah mana tau apa isi dalamnya....

Alhamdulillah...alhamdulillah....syukur ibu panjatkan.Apa-apapun terima kasih banyak-banyak kepada insan yang mulia yang memberi. Semoga Allah yang membalas jasa baik tuan puan nanti.
Maka senyumlah ibu sampai petang.
Sekian dulu, nanti jumpa lagi....insyaAllah
Terima kasih kerana mengunjungi rumah ibu.

2 ulasan:

  1. salam ibu..nasib la..kat pejabt akak ni..ta pernah dia orang hiraukan 1st..april ni..tapi bagus juga..ibu dapat hadiah...cantik warnanya...bolih di menafaatkan..

    BalasPadam
  2. To Erna...

    Alhamdulillah...Budak-budak office ni saje buat main-main. Ada 2-3 orang yang dapat hadiah yang sama dengan ibu. Dalam jam 10.00 pagi tadi ada 3 org yg dapat kek tapi share(1 biji).

    Sekian.

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails